13 september 2011


Hans van Breukelen wil niet meer met Johan Derksen aan één tafel zitten

Hans van Breukelen is niet van plan om ooit nog samen met Johan Derksen aan tafel bij Voetbal International of VI Oranje te gaan zitten. Dat zegt de oud-doelman vandaag in zijn 'Radiodagboek' voor het Radio 1-programma Lunch!. Hij hield dat dagboek bij vanwege het officieel verschijnen van zijn boek 'Winnen'.

"Johan zit heel anders in z'n vel en die kijkt heel anders tegen de voetballerij en de wereld aan dan ik", aldus Van Breukelen. "Er zijn een heleboel mensen die absoluut niet meer met hem aan een tafel willen zitten. Ik doe het ook niet meer, omdat hij niet luistert en zo flexibel is als een loden deur."

Derksen en Van Breukelen hadden vorig jaar tijdens een uitzending van VI Oranje live op de televisie knallende ruzie (hier terug te zien). Van Breukelen sprak daarbij over de "poppensnor" van Derksen en ook Derksen liet zich niet onbetuigd. "Hij ziet mij als een dorpspastoor, als een dominee", aldus Van Breukelen. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik het, als hij het zegt, voel als een geuzennaam."

Van Breukelen vindt dat Derksen veel te ver gaat in het geven van zijn mening. "Ik heb hem daar weleens op aangesproken. Ik denk dat hij mensen op een bepaalde manier neerzet waarmee je niet alleen die mensen maar ook hun familie en vrienden heel erg weet te raken. Nou ja, daar is hij het niet mee eens. Volgens hem ben je dan niet volwassen."

'De Breuk' neemt het Derksen ook kwalijk dat hij zijn nieuwe boek al publiekelijk afbrandde voordat hij één letter had gelezen (Derksen noemde de inhoud van het boek, zoals hier te zien, enige tijd geleden "lulkoek en onzin"). Derksen (en ook René van der Gijp) komen in het boek overigens enkele malen aan het woord.

"Het zegt denk ik alles over hoe hij met mensen omgaat zonder dat hij inhoudelijk weet waar hij over praat", aldus Van Breukelen. "Het is dan wel mijn boek, maar het gaat over negentig toppers die ik uiteindelijk geïnterviewd heb. Daarom is het ook veel meer een 'wij-boek'."

Van Breukelen verheugt zich op morgen (woensdag), wanneer de nieuwe Voetbal International in de winkels ligt. Op de laatste pagina is dan de column van Johan Derksen te lezen, met daarnaast een advertentie voor het boek van Van Breukelen. "Dus wij liggen elkaar een weekje te knuffelen waarschijnlijk. Het is toch helemaal geweldig?"

Beluister hieronder het 'Radiodagboek' van Hans van Breukelen:



Klik hier voor een overzicht van alle items in Lunch!.


10 opmerkingen:

Bart zei

En wij willen Hans van Breukelen niet aan tafel bij Voetbal International. Iedereen tevreden lijkt me?

Anoniem zei

die voorbeelden over 'voetbalintelligentie' gaf tijdens studio voetbal... wat een onzin

Anoniem zei

Zieke onzin dat in Studio voetbal.. ja de boer lost dit op voetbalintelligentie op bla bla bla.. enige oplossing is gewoon een sliding en de boer maakt hem uiteraard

Anoniem zei

Ik hoop dat Johan z'n poepertje afveegt met het waardeloze boek van De Breuk.

Anoniem zei

Neem zo'n man niet serieus en koop dat boek NIET!
Arrogante man/ JOHAN RULES!!

Anoniem zei

Hans rukt alles uit zijn verband. Hij doet net alsof hij het evangelie heeft uitgevonden. Derksen noemde hem 'dorpspastoor' en 'dominee' nadat HIJ begon met op de man spelen en over uiterlijk. Derksen reageerde alleen maar, weet het nog goed. Hans is zo hypocriet als de pest en vergeet de context van het verhaal. En wil niet meer komen omdat Derksen zn boekje waardeloos vindt, hoezo kinderachtig... Van mij hoeft deze wijsneus niet eens (meer)te komen.

Anoniem zei

Wat een oud wijf.

Anoniem zei

Wat een minderwaardigheidscomplex heeft die man zeg. Altijd zoeken naar de erkenning die hij nooit gekregen heeft (als matige keeper) en terecht!
Ik hoef hem ook niet in VI en dat boek zeker niet.

Anoniem zei

Dag Hans, missen je als kiespijn.

Eric, Eindhoven zei

Verdorie zit Hans nu weer te zeiken? Man wat een softe zeveraar is die man geworden.
Ik heb een altijd zwak voor PSV gehad dus ben echt niet bevooroordeeld maar toen ik dit las dacht ik daar gaan we weer.

Aflgelopen jaar was meneer te gast bij VI Oranje, houd de hele dag z'n kop dicht over het feit dat Johan als "secretaresse van Cruijff" (Hans' woorden) Menzo in de goal wilde.Pure achterdocht dat Johan 'm uit het NL elftal zou schrijven (bullshit natuurlijk: een echte trainer luistert niet naar de mening van journalisten anders had Adriaanse Janko nooit meer opgesteld bijv.).Hans begint daar dan over in een live tv programma waar ie te gast is.Tsjonge jonge Hans, had Johan eens een brief geschreven, een email, gebeld of een lunchafspraak gemaakt om je hart te luchten.
En dan is Hans nog verbaast dat Johan hem van repliek bediende.
Weet je wat ook erg is: ik heb ooit gelezen in een interview dat Johan Derksen Hans nog een brief gestuurd heeft na het overlijden van de echtgenote van Hans.

Omdat Johan zijn eerste vrouw (waarover hij wederom heel mooi sprak in het programma Waar is de Mol maar dat terzijde) ook heeft verloren.

Ik weet niet of het Johan zelf is geweest die dit heeft gezegd maar ik herinner mij dit nog wel juist.

En dan zelfs na een persoonlijke brief met deelneming ruzie lopen zoeken in een live uitzending.Hans moet zich schamen!

Waar zijn boek (waar Johan "geen letter van gelezen heeft") over gaat is toch harstikke duidelijk? Hans doet spreekbeurten over het onderwerp door het land en is bij Johan geweest in Gouda om over zijn boek te praten.Nou, dan weet je toch waar het over gaat?

Derksen vind Hans gewoon een dorpspastoor.Dat is ie ook.Maar Derksen heb ik ook vaak horen zeggen dat ie een zwak voor Hans heeft.

Hans als je dit leest: iets 30 jaar opkroppen is ook niet gezond.Mss een hoofdstuk aan moeten wijden in je boek? En dat beroemde polletje en het refereren aan suicide? Schande!

Zo, dat moest er ff uit..en nu naar bed.

;)

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link