11 augustus 2017


Johan Derksen begint te twijfelen: ''Lullig om Gijp en Genee in de steek te laten''

Johan Derksen begint te twijfelen of dit daadwerkelijk wel zijn laatste seizoen wordt bij Voetbal Inside. ''Ik vind het lullig om Gijp en Genee in de steek te laten'', aldus Johan Derksen in het AD. Ook heeft Johan Derksen al een prima idee wie zijn plek bij Voetbal Inside zou moeten opvolgen.

Johan Derksen weet een ding wel heel erg zeker. Dit is niet het laatste seizoen van het TV-programma Voetbal Inside. ''Nee, ik kan me niet voorstellen dat dit het laatste seizoen wordt. Wilfred en René willen zeker nog jaren door met Voetbal Inside. Ik ben eigenlijk de enige die twijfelt, maar ook zonder mij zullen ze heus wel verdergaan.''

Johan Derksen woont sinds kort met zijn vrouw Isabelle in Grolloo (Drenthe, red.), en wilt eerst een kijken hoe het bevalt om het hele land door te moeten rijden voor zijn theatershow en Voetbal Inside. Ook speelt zijn vrouw Isabelle een grote rol in de beslissing of Derksen na dit seizoen met pensioen gaat. ''Eerlijk, mijn vrouw Isabelle is niet de grootste fan van het tv-programma. Zij vindt het vervelend om de volgende dag door iedereen te worden aangekeken in de Albert Heijn: daar heb je de vrouw van die vreselijke Derksen. En we wonen heerlijk rustig hier. ‘Laten we daar nou toch van genieten’, zegt ze dan.''

Maar de grootste reden dat Johan Derksen twijfelt, is de sterk groeiende band die hij heeft opgebouwd met René van der Gijp en Wilfred Genee. ''Er waren inderdaad periodes dat we elkaar haatten en buiten de uitzendingen elkaar doodzwegen. Het waren ego-ruzies. En misschien dat we daarom nu toch dichter naar elkaar zijn toegegroeid. Ook de dood van René’s vriendin (vorig jaar, red.) heeft veel met onze band gedaan. Het bekvechten is al een tijdlang over. De zenderbaas van RTL 7 heeft in dat opzicht een ontzettend saai jaar achter de rug.''

''Niet dat we nu ineens vrienden zijn hoor'', voegt Derksen daar snel aan toe. ,,Ik ben nog nooit bij Wilfred thuis geweest, er is buiten voetbal helemaal niets dat ons bindt. Maar ik heb wel enorm veel respect voor die kerel. Er is in Nederland geen betere interviewer dan hij.’’

Mocht Johan Derksen toch ervoor kiezen om na dit seizoen met pensioen te gaan, dan heeft dat niks ermee te maken dat hij 'VI-moe' is of dat de formule Voetbal Inside misschien wel is uitgewerkt. ''De formule is volgens mij nog steeds fris. Wij zullen altijd onderscheidend blijven, omdat het de enige talkshow is waar alle gasten aan tafel gewoon roepen wat ze willen. Bij Studio Voetbal van de NOS hangt volgens mij een groot bord buiten: ‘Verboden te lachen’. Je inhouden op televisie, dat vind ik minachtend naar de kijker. Als je zo ijdel bent om op de buis te verschijnen, trek dan ook je mond open.'', aldus Derksen in het AD.

Hoewel René van der Gijp al een keer heeft aangegeven te stoppen met Voetbal Inside als Johan Derksen met pensioen gaat, denkt Derksen gewoon dat Voetbal Inside ook zonder hem door kan gaan. Derksen heeft zelfs al een ideale opvolger voor zichzelf op het oog. ''Wim Kieft zou prima op mijn plek kunnen. Jammer dat hij nu bij Ziggo Sport zit. Maar doorgaan of niet, bij RTL hoeven ze in elk geval niet bang te zijn dat een van ons naar een andere zender stapt. Niemand wil ons meer, we hebben inmiddels compleet Hilversum beledigd.''



Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Voorspelling Eredivisie 2017/2018: ''Koert Westerman vs. SigaarSnor''
- Thijs Slegers: ''Het gaat iedere dag iets beter me''


Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Johan Derksen: ''Lieke Martens is een prima donna en Shanice van de Sanden is zo blind als wat''
- Wat is het 'voetbalaanbod' van de TV-zenders dit seizoen?
- Nederlands elftal bereikt met 36ste plaats nieuw dieptepunt op de FIFA-wereldranglijst
- Column: ''De geflopte sportprogramma's van RTL''
- Hoe gaat het nu met... Franck Grandel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link