23 september 2017


Johan Derksen haalt uit naar RTL: ''Programmering is behoorlijk slecht''

Johan Derksen heeft gisterenavond in Voetbal Inside behoorlijk hard uitgehaald naar zijn eigen werkgever RTL. Hij heeft de column van Angela de Jong op de site van het AD gelezen, waarin zij de huidige gang van zaken bij RTL 4 bekritiseerde.

De voetbalanalist noemde onder meer zenderbaas Erland Galjaard 'kinderachtig' en de programmering van de zender 'gewoon slecht'.

Johan Derksen moest gisterenavond in Voetbal Inside bekennen niet alle wedstrijden in de KNVB-beker te hebben gekeken. Reden? Na het rumoer die over RTL was ontstaan, wilde hij zien wat er op de hoofdzender te zien was. ''Angela de Jong had een werkelijk vernietigende column geschreven over het niveau van de programma’s van RTL, waar geen speld tussen te krijgen was. En toen ik gekeken had, dacht ik: Ja ik begrijp waarom die mevrouw dat geschreven heeft. Het is gewoon slecht.''

Daarop probeerde presentator Wilfred Genee in te grijpen: ,,Het gaat wel heel ver om dat meteen zo te stellen." Derksen gaat onverstoorbaar door: ,,Het heeft met smaak te maken. Ik zit net naar de tv te kijken. Vanavond op RTL4: Humberto en daarna Nick en Simon. Nou dan ga ik nog liever naaktzwemmen in het bos. Ik heb die muziekquiz van Humberto gezien. Die mevrouw schreef dat Humberto niet echt is, nou dat klopt! Alles is gemaakt aan die man. En al die bekende Nederlanders die daar aanschuiven, die zijn met hetzelfde sop overgoten en zitten zich ook aan te stellen. Het zijn volwassen mensen die zich gedragen als kleuters."

Vervolgens richt hij zijn pijlen op de aanwezigheid van Ronald Molendijk bij RTL Boulevard. ,,Zit ik mij weken te ergeren aan een geweldige lul in RTL Boulevard en dan lees ik in de krant dat hij er zit omdat hij een boezemvriend is van de zenderbaas van RTL4. Als dat je reden is! Wilfred, jij zit hier toch ook niet omdat jij de boezemvriend bent van de baas van RTL?"

Tafelgast Johan Boskamp probeert de situatie te redden met een grap. ,,Mag ik wat vragen? Hebben jullie je contract al verlengd?" Genee vult lachend aan: ,,Hebben wij een andere aanbieding of wat is dit?" Derksen countert: ,,Je moet altijd eerlijk zijn. Daar heb ik al vaak mijn eigen glazen mee ingegooid, maar je moet geloofwaardig blijven."

Dan richt de besnorde criticus zijn pijlen op zenderbaas Erland Galjaard. ,,Weet je wat ik nog het ergste vind. Het zijn mediabedrijven hè. Als de prijzen uitgedeeld worden, dan rollen ze over elkaar heen om de prijzen in ontvangst te nemen. Maar als de directeur van RTL 4 één keer kritiek krijgt in het AD geeft hij geen commentaar. Want dan is meneer op zijn teentjes getrapt. Oh, wat onvolwassen van iemand die een mediabedrijf runt."

Wilfred Genee tracht daarna het onderwerp weer terug te krijgen op het bekervoetbal. Derksen kan nog met een kwinkslag opmerken: ,,Maar ik moet wel zeggen als RTL 4 ons wil hebben, staan we daar niet afwijzend tegenover."




Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Uitzending Voetbal Inside van 22-09-2017 trekt 513.000 kijkers
- Spelersvrouwen op Instagram: Lori Harvey (Memphis Depay)



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Feyenoordfans halen 30.000 euro op voor Christian Gyan
- Hoe gaat het nu met... Giorgi Gakhokidze
- Column: ''PSV haakt af op de lange termijn''
- Betweters #05: Hugo Borst: “Dolberg iedere week 3 miljoen minder waard”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link