12 november 2017


Mimoun Mahi: ''Ik heb Lars Veldwijk nooit, maar ook nooit de dood toegewenst!''

Mimoun Mahi heeft met klem ontkend dat hij zijn teamgenoot Lars Veldwijk de dood heeft toegewenst. Op zijn Instagram-account zegt Mahi dat hij dergelijke uitspraken "nooit, maar dan ook echt nooit" heeft gedaan.

De aanvaller van FC Groningen raakte vorige maand in opspraak. Nadat hij door zijn club FC Groningen voor een week uit de selectie was gezet, kwamen verhalen los over ongepast uitspraken die Mahi tijdens het duel met Willem II zou hebben gedaan tegenover zijn teamgenoot Veldwijk.

Veldwijk was enkele dagen daarvoor met zijn vriendin slachtoffer geweest van een gewapende overval. Het tijdschrift Quote wist later te melden dat Mahi tijdens de wedstrijd tegen Willem II tegen Veldwijk had geroepen "dat ze hem hadden moeten doodschieten".

De vriendin van Veldwijk heeft het incident en de uitspraak tegenover Quote bevestigd. Mahi beweert nu dat het om iets anders gaat. "Ik heb nooit, maar dan ook echt nooit Lars Veldwijk dit soort walgelijke verwensingen gewenst", zegt Mahi op Instagram.

De 23-jarige voetballer geeft wel toe dat hij tijdens het duel opmerkingen heeft gemaakt tegen Veldwijk. "In de emotie van een wedstrijd wordt uiteraard weleens wat verkeerd gezegd en ik heb mij op dat moment ook laten leiden door mijn emoties, maar een uitspraak als deze zou ik nooit in mijn leven kunnen doen."

"Het doet mij pijn om te zien dat men onjuiste berichten, ook nog eens met onbetrouwbare bronnen, zomaar naar buiten brengt. Het ontbreekt hier aan elke vorm van journalistieke normen en waarden", aldus Mahi.

Ik heb de recente berichten in de media over mij als persoon gelezen en betreur deze ontzettend. Dit heeft mij en mijn omgeving geschaad. Ik heb nooit, maar dan ook echt nooit  Lars Veldwijk dit soort walgelijke verwensingen gewenst. In de emotie van een wedstrijd wordt uiteraard weleens wat verkeerd gezegd en ik heb mij op dat moment ook laten leiden door mijn emoties, maar een uitspraak als deze zou ik nooit in mijn leven kunnen doen. Het doet mij pijn om te zien dat men onjuiste berichten, ook nog eens met onbetrouwbare bronnen, zomaar naar buiten brengt. Het ontbreekt hier aan elke vorm van journalistieke normen en waarden. Ik zal hier vanaf nu geen woorden meer aan vuil maken, want elk woord over deze onjuiste berichten is er een teveel. Ik kan met al mijn teamgenoten en staf bij FC Groningen prima door één deur. FC Groningen staat bij mij centraal en ik zal er mijn ziel en zaligheid in steken om ervoor te zorgen dat wij als FC Groningen ons herpakken. Mijn wens is en blijft dan ook om met z'n allen hier een mooi seizoen van te maken!

Een bericht gedeeld door Mimoun Mahi (@mimounmahi) op



De Marokkaans international, die zaterdag in Ivoorkust met zijn team WK-kwalificatie bewerkstelligde, moest voor straf van zijn club ook een week lang meelopen met maatschappelijke projecten van de stichting FC Groningen in de Maatschappij




Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Kroatië plaatst zich ook voor het WK
- Zwitserland plaatst zich voor vierde keer op rij voor het WK



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Uitzending Voetbal Inside van 10-11-2017 trekt 417.000 kijkers
- ''Walk on girls moet vast item worden in Voetbal Inside''


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link