10 februari 2018


Hélène Hendriks: ''Ik ben blij dat ik tieten héb!''

Hoe is dat, als vrouw in een wereld vol testosteron? Het Algemeen Dagblad komt vandaag met een interview met presentatrice Hélène Hendriks (37), een van de weinige vrouwelijke voetbalpresentatoren.

De mannen van Voetbal Inside, het tv-programma waar je aankondigingen doet, maken nog steeds seksistische opmerkingen. Dan is het weer ‘schatje’, dan is het je truitje, dan haalt Derksen je ‘tieten’ aan.
,,Ze zeiken iedereen af, man en vrouw, jong en oud, dus ik ervaar het totaal niet als seksistisch. Het is kleedkamerhumor, ik vind het prima. Misschien omdat ik zelf hoog heb gesport? Wij namen elkaar in de hockey ook altijd in de maling. Een hard ei in iemands tas verstoppen, zodat het enorm gaat stinken. Folie over de wc-bril, lachen, als je gaat plassen. Ik kan heel hard lachen om die gasten van VI.’’

Maar ben jij juist niet in de positie om Derksen af en toe op zijn plek te zetten?
,,Waarom zou ik? Ik vind dat van die tieten helemaal niet erg. Ik ben blij dat ik tieten heb. En ik weet dat hij het niet denigrerend bedoelt.’’

Nee?
,,Nee. Hij roept toch ook tegen iedereen dat ik het goed doe?’’

Andere vrouwen vinden de VI-humor wel schadelijk. Sunny Bergman en Sylvana Simons riepen op het programma te boycotten vanwege de ‘homofobe’ grappen.
,,Ik krijg het idee dat deze vrouwen er maar wat uitpikken om zelf in the picture te komen. Er zit toch geen foute intentie achter? Gijp en Derksen hebben ook gezegd dat ze niets tegen homo’s hebben, en daar hebben deze vrouwen het dan weer niet over.’’




Lees ook het andere voetbalnieuws van vandaag terug op SigaarSnor!
- Uitzending Voetbal Inside van 09-02-2018 trekt 578.000 kijkers
- Einde Spelen snowboarder Niek van der Velden na zware breuk



Lees ook het andere voetbalnieuws van gisteren terug op SigaarSnor!
- Betweters #21: ''Laat Hakim Ziyech gewoon even met Hélène Hendriks een kopje thee gaan drinken''


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link