17 mei 2018


Gianluigi Buffon neemt afscheid van Juventus, maar stopt (nog) niet als doelman

Gianluigi Buffon heeft zijn afscheid van Juventus aangekondigd. Op een speciaal belegde persconferentie liet de 40-jarige doelman verder weten te overwegen zijn loopbaan bij een andere club te vervolgen.

"Zaterdag wordt mijn laatste wedstrijd met Juventus (thuisduel met Hellas Verona, red.), dat is zeker", zei Buffon. "Vijftien dagen geleden wilde ik helemaal stoppen met keepen, maar er zijn mooie aanbiedingen op mijn pad gekomen. Zowel op als buiten het veld. Daar moet ik over nadenken."

Buffon sluit een andere Italiaanse club of spelen in een lagere divisie uit, net als een terugkeer in het Italiaanse elftal. Als hij wel stopt en zijn loopbaan buiten het veld vervolgt, lijkt dat bij Juventus te zijn. "Het meest opwindende voorstel komt wat dat betreft van de voorzitter. Volgende week neem ik een beslissing."

Buffon was zeventien jaar doelman van Juventus. Hij neemt afscheid met zeven landstitels op rij. "Ik ben er trots op dat ik op mijn 40ste nog aan ieders verwachtingen kan voldoen. Deze club heeft het beste in mij naar boven gehaald."

De Italiaan had het liefst afscheid genomen op het WK, maar Italië kwalificeerde zich niet. Ook een bekroning met de Champions League is hem niet vergund. Daarin dolf Juventus in de kwartfinales het onderspit tegen Real Madrid.

Juventus verloor thuis met 3-0, trok vervolgens op sensationele wijze in de return in Madrid de zaken recht, maar ging uiteindelijk toch ten onder door een zeer omstreden strafschop voor Real. "Hij heeft geen hart in zijn borst heeft zitten, maar een vuilnisbak", zei Buffon na dat duel over de scheidsrechter.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats nu je reactie! Je kunt gebruikmaken van de volgende HTML-tags:
- <b>vet</b> = vet
- <i>cursief</i> = cursief
- <a href="http://SigaarSnor.blogspot.com/">link</a> = link